Lexa trapt datingseizoen af met nieuwe campagne: de Lexa Summer Journey

lexa trapt datingseizoen af met nieuwe campagne: de lexa Summer Journey

Met een chatbot als ‘gids’ gaan singles op wandeldate langs romantische plekken in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht

Amsterdam, 13 juli 2020 – Vandaag luidt lexa het datingseizoen in met de lancering van een nieuwe zomercampagne: de lexa Summer Journey. Daarmee richt de datingservice zich op singles die op zoek zijn naar een verantwoorde real life date-activiteit. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de singles* nu nog meer naar de eerste echte ontmoeting uitkijkt. De lexa Summer Journey neemt singles in real life mee langs de meest romantische plekken in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht. De Facebook messenger chatbot van lexa is de ‘gids’ én bron van inspiratie tijdens het afspraakje. De chatbot is gratis en door iedereen te gebruiken.

Foto hints en coördinaten

De lexa Summer Journey werkt via de Facebook Messenger chatbot van lexa en is vanaf vandaag te gebruiken. Door in de chatbot te klikken op ‘Start de lexa Summer Journey’, gaat de date van start. Door middel van foto hints en coördinaten worden de singles in zo’n 1,5 uur langs romantische plekken geleid. Bij de start van de wandeling krijgen de singles een ijsbreker vraag en tussentijds kan de hulplijn ingeschakeld worden voor een extra boost tijdens de date. Drukke hotspots in de steden worden vermeden, zodat op een veilige manier gedatet kan worden.

Crossmediale campagne

Met deze zomercampagne haakt lexa in op de behoefte aan een eerste echte date na een lange periode voornamelijk alleen thuis te hebben gezeten en virtueel te daten. Zowel PR, influencers, social media als paid media wordt ingezet om een boost te geven aan de campagne. Roelijne Peters van lexa licht toe: “Nu singles deze zomer weer in real life kunnen daten, willen we Nederlandse singles helpen met een vernieuwende, maar ook verantwoorde date-activiteit. Met deze campagne maken we de koppeling van online dating naar offline.”

De lexa Summer Journey chatbot is gratis en alleen in het Nederlands beschikbaar. PR Bureau Coopr is verantwoordelijk voor de volledige ontwikkeling en uitrol van de campagne.

*Intern onderzoek van lexa uitgevoerd van 5 mei 2020 tot 11 mei 2020 onder 1,073 lexa gebruikers van 18 jaar en ouder in Nederland

***

Over lexa

lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij lexa vonden 320.000 singles de liefde (Research Now, april 2018) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de lexa Events. lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

 

Read More